اطلاعیه و بخش نامه, مقالات آموزشی

اطلاعیه شماره 25 سازمان امور مالیاتی درخصوص مزایای تسریع در اقدامات مربوط به صورتحساب های خرید

 با عنایت به مفاد ماده 3 قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظفند اظهارنامه پیش‌فرض ارزش‌افزوده دوره چهارم سال 1402 که توسط سازمان امور مالیاتی کشور و با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مودیان تهیه شده را بر اساس اطلاعات خارج از سامانه تکمیل و مسترد نمایند؛ با توجه به فرصت 21 روزه صدور صورتحساب الکترونیکی تا  ثبت در سامانه مودیان، خریداران محترم قبل از اقدام به تکمیل فرم اظهارنامه و مسترد نمودن آن، ضروری است جهت بهره‌مندی از مواهب و مزایای قانون، نکات ذیل را مد نظر قرار دهند:

  • با توجه به مهلت 21 روزه صدور تا ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان، هر چه ثبت صورتحساب در سامانه دیرتر صورت گیرد زمان برای تأیید و در نتیجه بهره‌گیری از اعتبار خرید کمتر خواهد بود. لذا ترغیب فروشنده جهت تسریع در ثبت صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان پس از صدور صورتحساب الکترونیکی، امری ضروری است.
  • تأیید صورتحساب‏های درج شده در کارپوشه خریدار، باعث می‌شود تا اعتبار این صورتحساب‌های الکترونیکی برای خریدار ‌با رعایت ماده 9 قانون پایانه‏های فروشگاهی وسامانه مودیان، مورد تایید بوده و قابل رسیدگی نباشد. بدیهی است، صورتحساب‏های خارج از سامانه مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت.

در صورتی‏که خریدار حداکثر تا تاریخ 31/01/1403 نسبت به تایید صورتحساب درج شده در کارپوشه خود اقدام نماید، اعتبار صورتحساب‏های مربوطه در همان دوره صدور صورتحساب (دوره چهارم) لحاظ می‏‏گردد، در غیر این صورت اعتبار آن  در دوره بعدی اعمال خواهد شد.

منبع خبر: وب سایت سازمان امور ملیاتی intamedia.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *