اخبار

اولین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران برگزار شد

اولین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران برگزار شد

در تاریخ 23 آذر 1401

اولین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تهران با حضور علی توسطی رئیس و حمیدرضا رستگار عضو هیئت رئیسه اتاق و اکثریت اعضاء به منظور تعیین اعضای هیئت رئیسه کمیسیون روزچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران در سخنانی کوتاه در اهمیت آموزش و پژوهش گفت: امروزه ارزشمندترین سرمایه گذاری ها به آموزش نیروی انسانی برمی گردد. کشورهایی که بر روی این مسئله سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده اند به رشد و توسعه مورد نظر خود رسیده اند که یکی از آیتم های مهم آنها ارجح بودن منافع ملی بر منافع شخصی می باشد

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر ایجاد مرکز آموزش های اصناف گفت: متاسفانه ما اصناف اسیر سنت ها شده ایم و حرف تازه ایی برای گفتن نداریم؛ چرا که در امر آموزش و پژوهش سرمایه گذاری نکرده و موارد تازه را شناسایی نکرده ایم که امید دارم با تلاش این کمیسیون و در آینده با راه اندازی مرکز آمورش های اصناف بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

توسطی تصریح کرد: مسلما پژوهش و آموزش نیازمند بودجه، بهره مندی از کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران امر می باشد تا کمیسیون بتواند با احصای مشکلات و مسائل به تبیین و بررسی آن پرداخته و در ادامه هیئت رئیسه اتاق نیز جهت عملیاتی شدن موضوعات به طور حتم وارد عمل شود.

در ادامه جلسه حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران نیز در اهمیت موضوع پژوهش بیان کرد: آموزش و پژوهش با متدها و روش های نوین می تواند در تمام حوزه های مرتبط با امور اصناف تاثیر بسزایی داشته باشد که متاسفانه با مغفول ماندن این مهم تاکنون نتوانستیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی تاکید کرد: در هر موضوعی که جزو وظایف ذاتی اتاق اصناف است اگر پژوهشی نداشته باشیم و اطلاعات و آگاهی های مان به روز نباشد مسلما راه به جایی نخواهیم برد. تا به امروز بیشتر موارد سعی کرده ایم با شرایط خودمان را تطبیق دهیم که حتی در این حوزه نیز با مشکل مواجه شدیم؛ لذا جا انداختن موضوع و اهمیت آموزش و پژوهش از امر دیگری برای جامعه اصناف لازم و ضروری است و کسب و کار آنها به تحقق این مهم وابسته می باشد.

در ادامه این جلسه انتخابات اعضای هیئت رئیسه کمیسیون به عنوان دستور کار کمیسیون انجام یافت و آقایان مجتبی جعفری(رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران) به عنوان رئیس- مهدی باقرپور (رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران) به عنوان نایب رئیس و خانم آیدا میلانی(رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران) به عنوان دبیر با اخذ اکثریت آرا انتخاب شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *