اخبار, نمایشگاه ها, نمایشگاه های داخلی

گزارش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران

نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران از تاریخ 13 لغایت 16 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار گردید.

ازآنجاکه اتحادیه‌های صنفی حاصل تجمیع افراد با فعالیت‌های همگن و به طبع مشکلات و توانمندی‌های مشابه هستند، برای گسترش مفاهیم و توسعه دانش مرتبط با کسب‌وکارهای مشابه ، فرصت حضور در نمایشگاه‌های تخصصی باید به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در همین راستا و در جهت بهبود محیط کسب‌وکار اتحادیه ابزارفروشان تهران سالن 40 نمایشگاه بین‌المللی تهران در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران را با هماهنگی برگزارکنندگان این رویداد به ابزارفروشان اختصاص داد.

در این نمایشگاه که بالغ‌بر 400 مشارکت‌کننده داخلی و 100 مشارکت‌کننده خارجی حضور داشتند ، سالن 40 به اعضای صنف ابزارفروشان اختصاص یافت و جمعی از اعضای اتحادیه ابزارفروشان در حوزه‌های تخصصی ابزارآلات صنعتی به نمایش کالاهای مرتبط و ارتباط با مشتریان پرداختند.

از نکات برجسته این نمایشگاه استقبال بازدیدکنندگانی از کشورهای خارجی از توانمندی‌های اعضای صنف ابزار بود که مهم‌ترین آن‌ها بازدید سفیر محترم پادشاهی عربستان سعودی جناب آقای عبدالله بن سعود العنزی از این نمایشگاه بود.

در این دیدار سفیر محترم عربستان سعودی از توانمندی‌های تولید و توزیعی اعضای صنف ابزارفروشان مطلع گردید و با توجه به نیازهای مشترک در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی از تمایل مشور دوست و همسایه از توسعه همکاری خبر داد.

همچنین در بازدید جناب آقای مهندس سیجانی مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران فرصتی ایجاد شد که از مشکلات و معضلات مبتلابه صنف ابزارفروشان مطلع گردند.

با توجه به اهمیت ویژه و استراتژیک ابزارآلات صنعتی به‌عنوان یکی از الزامات رشد تولید و ارائه خدمات ، ایشان در این بازدید از سرفصل مشکلات و معضلات و همچنین توانمندی‌ها آگاهی یافتند و به ارائه راهکارهایی در جهت رشد تولید و همچنین حمایت از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان ابزار تأکید نمودند.

در ادامه این دیدارها آقای حسن میرزائی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت و جناب آقای موسوی مجد معاون تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران از تولیدکنندگان و تجار صنف ابزارفروشان تهران در نمایشگاه صنعت تهران بازدید و در جریان قابلیت‌های این حوزه قرار گرفتند.

با توجه به مشکلاتی که ابزارفروشان در حوزه تجارت خارجی با آن روبرو هستند این دیدارها موجبات رفع برخی مشکلات و همچنین آگاهی مسئولان مربوطه گردید.

از نکات بارز این نمایشگاه بازدید مسئولان صنفی پایتخت از قابلیت و توانمندی‌های صنف بزرگ ابزارفروشان تهران بود ، بازدید جناب آقای دکتر رستگار ریاست محترم اتاق اصناف تهران ، اعضای محترم هیئت‌رئیسه اتاق اصناف تهران و همچنین روسای محترم اتحادیه‌های صنفی در همین راستا انجام پذیرفت.

در این دیدارها آقایان حسین‌علی اکبری دبیر هیئت‌رئیسه ، اسماعیل کاظمی خزانه‌دار هیئت‌رئیسه ، محمد خادم منصوری رئیس کمیسیون بودجه ، مصطفی دارائی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان ، محمد موسوی رئیس اتحادیه سراجان ، مسعود سپهرزاد رئیس اتحادیه فرش دست‌بافت ، مصطفی معروف خانی ، محمدرضا معروف خانی اتحادیه پروتئینی، مهدی آذر نیا اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی ، محسن مبرا اتحادیه کافی‌شاپ ، رضا کنگری اتحادیه بنکداران مواد غذایی ، حسین جوانمرد اتحادیه نقاشان خودرو ، علی گلشنی اتحادیه فتوکپی ، اکبر صدقی اتحادیه خیاطان ، حسین سادات حسینی ، محمدرضا رمضان امیر شیرازی ، کریم للوی ، فرهاد بهشتی ، علی بهرهمند ، بهزاد ملکی ، علی‌اکبر ایلخانی

همچنین از اتاق اصناف ایران جناب آقای دکتر علی توسطی مشاور فراسازمانی اتاق اصناف ایران از توانمندی‌های اعضای صنف ابزارفروشان تهران بازدید و در جریان مشکلات و معضلات صنف قرار گرفتند.

بازدید رئیس بانک ملی حافظ به همراه هیئت همراه

در بازدید جناب آقای دکتر اکبری تالار پشتی نماینده محترم مردم شریف تهران و ریاست کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران ایشان طی بازدید مفصل از سالن 40 با اعضای اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران گپ و گفت  داشتند و از معضلاتی که در مسیر تأمین صنایع مختلف برای اعضای اتحادیه صنف ابزارفروشان قرار دارد آگاهی یافتند.

همچنین مقرر شد برای بررسی بیشتر مشکلات و معضلات در محل اتحادیه حضور پیدا کنند.

که در این دیدار در تاریخ 20 آبان در محل اتحادیه صورت پذیرفت و نتایج ارزشمندی در پی داشت.

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی از مظاهر توسعه صنعت و موجبات ارتباط مستقیم تأمین‌کنندگان و مشتریان هر حوزه به شکل تخصصی و بین‌المللی است.

ازآنجاکه ابزار به‌عنوان شروع جریان تولید و خدمت تنوع بسیار زیادی از حیث کالا و مدل مصرف دارد برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه صنعت اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صنعت از سالیان گذشته نمایشگاه بین‌المللی صنعت است که در سال 1402 بیست و سومین دوره آن برگزار شد.

با توجه به اهمیت این موضوع ، هیئت‌مدیره اتحادیه ابزارفروشان تهران برای نمایش جلوه‌ای متمرکز و از صنف بزرگ ابزارفروشان تهران تصمیم به مشارکت در این نمایشگاه گرفت و با همکاری برگزارکنندگان این رویداد تسهیلات ویژه‌ای جهت اعضای محترم صنف بزرگ ابزارفروشان تهران در نظر گرفته شد.

استقبال و تلاش تک‌تک اعضای اتحادیه ابزارفروشان دررسیدن به این مهم موجبات فراهم نمودن شرایط ویژه و باعث نمایش جلوه قدرتمندی از توانمندی‌های این صنف بزرگ گردید.

در طول مدت برگزاری این نمایشگاه که از 13 الی 16 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. استقبال  بی‌نظیر از طرف مدیران صنایع مختلف و همچنین مدیران و مسئولین دولتی و رؤسای محترم اتحادیه‌های صنفی و صنعتگران گرامی به‌عنوان مخاطبین اصلی این رویداد شود و نشاط ویژه‌ای برای صنف بزرگ ابزارفروشان ایجاد نمود.

همکاری فی‌مابین اتحادیه ابزارفروشان به برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی تهران برای اولین بار به این شکل در طول سالیان برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را می‌توان اتفاقی بی‌نظیر برای نمایش توانمندی‌های قابل قدردانی واحدهای صنفی در تأمین شایسته صنعت و تولید این مرزوبوم برشمرد.

اهمیت استراتژیک ابزارآلات در صنعت و تولید پوشیده نیست و ازآنجاکه تنوع این محصولات صنعتی بسیار گسترده هستند تأمین آن نیز با تبعات و مشکلاتی روبرو است.

ابزار شروع جریان تولید و خدمت و از الزامات قطعی آن است حال برای توسعه صنعتی هر کشوری تأمین شایسته ابزار بدیهی می‌نماید. ناگفته پیداست که ابزارآلات باکیفیت مسیر رشد تولید را بهبود می‌بخشد و سرعت پیشرفت را چندید برابر می‌کند.

برای بررسی مسائل مبتلابه صنف بزرگ ابزارفروشان از جناب آقای تالار پشتی نماینده محترم مردم شریف تهران و ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دعوت شد تا با حضور در محل اتحادیه از جزئیات و نحوه عملکرد اعضای محترم صنف ، همچنین مشکلات آن‌ها مطلع گردد. در تاریخ 20 آبان آقای اکبری تالار پشتی به همراه دکتر حمیدرضا رستگار ریاست محترم اتاق اصناف تهران در محل اتحادیه ابزارفروشان حضور یافتند در این دیدار معضلات بزرگی همچون مشکلات تجارت خارجی ، تحریم‌های داخلی و خارجی ، عدم اجازه ثبت سفارش در برخی اقلام ، محدودیت‌های سازمان ملی استاندارد در مسیر تولیدات داخلی ، بحث قاچاق کالا و عدم برخورد مناسب در مبدأ و مراجعه به واحدهای صنفی ، قوانین متعدد در مسیر کسب‌وکار ، عدم توجه به تغییرات محیط کسب‌وکار در محاسبات مالیاتی ، معضلات فعالیت‌های مجازی بدون مجوز و مواردی دیگر موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار از نشان ابوالقاسم نوروز در پاسداشت پیشکسوتان صنف ابزارفروشان رونمایی و اولین نشان به آقای مرتضی ایژکی پور به دست آقایان تالار پشتی و رستگار تقدیم گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *